Verenigingszaken

Biofeedback en biofeedbackvereniging

Biofeedback en neurofeedback zijn technieken waarmee je aan mensen kan laten zien hoe de interactie is tussen hun emoties en lichamelijke welzijn. Het is een unieke methode die nog steeds te weinig wordt ingezet bij veel voorkomende chronische klachten als overspanning, hyperventilatie, chronische pijn, burn-out en ook bij teveel of juist te weinig spierspanning. Mensen hebben in deze gevallen veel meer invloed op hun klachten als ze denken. De invloed van ontspanning, betere gedachtes of juist spiercontrole is ter plekke aan te tonen, wat mensen helpt bij hun motivatie. Om de biofeedback en de neurofeedback beter te promoten was er altijd de Biofeedbackvereniging Nederland. Biofeedback en de Biofeedbackvereniging Nederland horen bij elkaar. Door een samenloop van omstandigheden lijdt de vereniging nu een minder actief bestaan. En dat terwijl er in Nederland honderden gebruikers zijn van BFB-apparatuur. Via deze folder willen we jou vragen om je interesse te tonen in de vereniging en lidmaatschap te overwegen. Want dat is de enige manier om de BVN, en daarmee de erkenning van biofeedback , nieuw leven in te blazen. En naast leden zijn we momenteel ook op zoek naar actieve deelnemers aan het bestuur.

Het bestuur bestaat momenteel uit:

• Voorzitter: Fanny Stempher
  • Secretaris: Tanya Pit
  • Penningmeester: Marinka Stolk
  • Algemeen bestuurslid: Ivonne van Dijk
  • Algemeen bestuurslid: *** vacature ***

Om contact op te nemen met het bestuur van de Biofeedback Vereniging Nederland, kunt u gebruik maken van het contactformulier

Wat kan de Biofeedback Vereniging Nederland betekenen?

De vereniging had altijd tot doel de contacten tussen de biofeedbacktherapeuten te promoten, biofeedbacktherapie in Nederland een grotere bekendheid te geven en het niveau en de kennis van de beoefenaars van biofeedback te vergroten. De biofeedbackvereniging moet er zijn voor mensen die bio- (en neuro-) feedbackapplicaties op verschillende niveaus en binnen verschillende disciplines toepassen. Dat kunnen (para)medici en andere professionals zijn, maar ook trainers en coaching-practitioners. De biofeedbacktherapeuten werken in een zelfstandige praktijk, binnen de afdeling medische psychologie van een ziekenhuis, een psychologenpraktijk, een fysiotherapie/oefentherapie praktijk of in een revalidatiecentrum.